برگزاری جلسه هماندیشی دانشگاه و والدین دانشجویان مشروط در دانشکده شهید منتظری
جلسه هماندیشی و تبادل نظر میان دانشگاه و والدین دانشجویان مشروط با هدف تقویت ارتباط مؤثر، بررسی چالشهای تحصیلی و ارائه راهکارهای حمایتی، روز چهارشنبه ۳ دیماه ۱۴۰۴ در دانشکده شهید منتظری برگزار شد.
به منظور ایجاد تعامل سازنده میان دانشگاه و خانواده و شناسایی موانع مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان مشروط، جلسهای با حضور والدین این دانشجویان در دانشکده شهید منتظری برگزار شد. در ابتدای این نشست، دکتر احمدی، رئیس دانشگاه ملی مهارت استان خراسان رضوی، ضمن خیرمقدم به حاضران، به معرفی اجمالی دانشگاه ملی مهارت پرداخت و اظهار داشت: دانشکده شهید منتظری در ادوار مختلف از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی همواره جزو سه دانشکده برتر دانشگاه ملی مهارت بوده است. وی افزود: دانشآموختگان این دانشکده افتخارات ارزشمندی در سطوح مختلف کسب کردهاند و فارغالتحصیلانی که وارد بازار کار و صنعت میشوند، عموماً افرادی کارآفرین، خوداشتغال، توانمند و اثرگذار هستند. رئیس دانشگاه با اشاره به تغییر شرایط دانشجویی در دهههای اخیر گفت: در دهههای ۷۰ و ۸۰ تمرکز اصلی دانشجویان صرفاً بر تحصیل بود، اما امروزه به دلیل شرایط اقتصادی، بسیاری از دانشجویان همزمان با تحصیل به کار نیز مشغول هستند. با این حال، تحصیل باید همچنان اولویت نخست دانشجویان باشد و اشتغال در اولویت دوم قرار گیرد. دکتر احمدی تأکید کرد: دانشگاه تلاش میکند با بهرهگیری حداکثری از امکانات، تجهیزات آموزشی و استفاده از اساتید مجرب، روند تحصیلی دانشجویان را تا حد امکان بهبود بخشد. وی همچنین بر اهمیت انتخاب رشته تحصیلی بر اساس علاقه دانشجو تأکید کرد و گفت: در صورتی که دانشجو در مسیر نادرستی قرار گرفته باشد، باید امکان اصلاح مسیر تحصیلی برای شکوفایی استعدادهای او فراهم شود. به گفته وی، تقدیر از دانشجویانی که بیشترین جهش تحصیلی را دارند نیز میتواند نقش مؤثری در ایجاد انگیزه ایفا کند. در ادامه این نشست، آقای علی حمیدی، مشاور و روانشناس دانشگاه، به گفتوگو با والدین پرداخت و به بررسی مسائل روانشناختی و خانوادگی مؤثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان پرداخت. سپس دکتر نبوی، معاون آموزشی دانشگاه، با بیان نکات آموزشی و تشریح عواملی که بیشترین نقش را در عدم موفقیت تحصیلی دانشجویان دارند، به سؤالات و دغدغههای والدین پاسخ داد. این جلسه با تأکید بر تداوم ارتباط دانشگاه و خانواده و استفاده از همفکری و هماندیشی برای حمایت مؤثرتر از دانشجویان به کار خود پایان داد.